A férjem felesége után kíváncsian vártam,
mivel fog előrukkolni Jane Corry, első regénye ugyanis egy meglehetősen korrekt kis pszicho-thriller lett, én pedig ugyebár a műfaj nagy rajongója vagyok. A Vértestvérek ugyancsak ebben a műfajban
marad, és nagyjából pont azt kapjuk, amit az említett első könyv alapján
várhatunk. Nem lesz a kedvencem, de mégis nagyon élveztem: izgalmas
fordulatokból nincs hiány, miközben a lélektani aspektus sincs elhanyagolva.
Persze a Holtodiglan
sikerét nagyon sokan szeretnék meglovagolni – aminek én csak örülök, mert
valóban zseniális -, ellenben keveseknek sikerül. Jane Corry sem gondolnám, hogy a
kiválasztottak között van, de ez a könyv - és maga a szerző - attól még nagyon rendben van. Ha izgalmas, nemlimonádé, de mégsem túl „nehéz”
nyaralós olvasmányt keresnétek, kérdés nélkül ide sorolnám a Vértestvéreket is. Mert hamar
beszippant, kikapcsol, leköt, picit megjáratja az agyat, de mégsem terhel meg –
és még a borító színe is valamiféle vízparthoz igazodik. :) Ez utóbbi egy rendkívül nyomós érv, ugye?
Egyébként a cím és a borító alapján én picit mást
vártam, de a fülszöveg már sejteti, hogy itt azért nem sokáig szerepelnek
kislányok a sztoriban, alapvetően ugyanis a múltban történt események hatását
vizsgáljuk a jelenben. Ami remekül szemlélteti, hogy az idő azért talán mégsem
gyógyít be minden sebet, bizonyos
terheket életünk végéig magunkkal cipelünk, ami szép lassan felőrli az ember
lelkét, ha nem kezd vele valamit.
Érdekes módon egyébként én a Vértestvéreket közelebb éreztem magamhoz, mint a szerző előző
művét, A férjem feleségét, pedig
elviekben azzal kellett volna jobban azonosulnom, de hát ilyen az élet, sose
lehet tudni.
A regény váltott szemszögben íródott, nagyrészt a
mindenféle komplexusokkal küzdő Alison történetét ismerhetjük meg, aki
rajztanárként vállal munkát egy börtönben, ezzel pedig elindít egy olyan
láncolatot, amelyre felkészülve ugyan nem volt, de mégis szükséges. Ezáltal
ugyanis újraéli a múltbeli eseményeket, s miközben elkezdi szépen lassan
feldolgozni, a veszély is egyre közelebb kerül hozzá. És persze itt van nekünk
a furcsa Kitty is, aki beszédképtelen és egy otthonban ápolják, emlékei pedig
elvesztek, mindössze halvány sejtései vannak, illetve időnként egy-egy
benyomás. Aztán egyre több emlék kezd feltörni benne, az olvasó pedig
lassanként nekiállhat összerakni a két cselekményszálat, hogy megértsük kik
ezek az emberek, miért olyanok amilyenek, és persze: mi történt a múltban, ami
ennyire szétzilálta az életüket?
Kifejezetten szimpatikusnak tartom egyébként, hogy
Corry olyan kényes témához is bátran mer nyúlni, mint a fogyatékosság kérdése,
és nem is óvatoskodva kezeli. Tök érdekes volt belelátni az otthonban lakók
életébe, a személyes drámájukba, és azt érezni, hogy az írónő abszolút
egyenrangú felekként kezeli őket. Akkor is, ha a könyv bizonyos szereplői nem.
Mert bizony hiába van a Vértestvérekben
is ennyi klisé módon tipikus pszicho-thrilleres elem, ezáltal mégis kiemelkedik
picit a tömegből, méghozzá nem öncélúan.
Így tehát a könyvet bátran tudom ajánlani a műfaj
rajongóinak. Nagy csodát nem kell várni, ezzel együtt azonban a Vértestvérek így is egy rendkívül
korrekt lélektani thriller, amelyet épp azért szeretünk olvasni, mert
pillanatokon belül elveszünk a sztoriban, roppant gördülékeny a stílusa,
izgalmasan fordulatos - és picit kiszámítható. Tökéletes választás nem csupán
nyaralásra, hanem akkor is, ha egy nehezebb olvasmányunk mellé keresünk
valamit, ami ezt némileg feloldja, de mégsem túl „lájtos”.
„A színlelés egy kicsit olyan, mint az alkohol – mondja. – Kis mennyiségben még oké, de ha túlzásba visszük, akkor torzul a látásunk.”
4.5/5
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése