2017/08/28

Libri '1+fél akció' ajánló II.: érdekes olvasnivalók

A Libri nyári 1+fél akciójáról korábban már írtam itt, ahol az akcióban részt vevő krimi és életmód könyveket is ajánlottam, most pedig hoztam egy újabb egy nagy halom könyvet, amelyek szintén a kampány részét képezik, ezáltal tehát a második darabot fél áron szerezhetitek be, ha megtetszett valami.

A mostani posztban szintén egy személyes válogatást, egyfajta ötletadót találtok tőlem, kifejezetten igyekeztem több díjnyertes könyvet beválogatni, mert ez azért nem rossz ajánlólevél.


A részt vevő könyvek teljes listáját >>ide<< kattintva éritek el.


Ahogy ezt korábban is hangsúlyoztam, az itt látható könyvek túlnyomó részét
még nem olvastam, vagy jelenleg épp olvasás alatt állnak, de alig várom, hogy belevessem magam, mert igencsak ígéretesek.

Lássuk tehát!



Han Kang - Növényevő

A Man Booker-díjat nyert koreai regénnyel szemezek már egy ideje, mivel a) emlékeim szerint még nem volt szerencsém koreai regényt olvasni, illetve b) a Man Booker-díj elnyerése mondhatni garancia arra, hogy valami emlékezeteset kap az olvasó. A könyv egyébként viszonylag rövid, ellenben annál ütősebbnek tűnik, valahogy úgy, mint egy feles.


Emma Cline - A lányok

Hatvanas évek, Kalifornia. Kell ennél többet mondani? Engem már nagyjából itt megvett az első könyvével Emma Cline. Na jó, kicsit bővebben: a regény középpontjában egy fiatal lány áll, aki kétségbeesett igyekezetében, hogy beilleszkedjen, belekeveredik valamibe, amibe nagyon nem kellene. 


Gerlóczy Márton - Elvonókúra

Na azért a kortárs magyar szerzők se maradjanak ki. Gerlóczy Márton új könyvében - na ki gondolná? - egy elvonókúra áll középpontban, pontosabban egy férfi küzdelme, aki kétségbeesetten próbál menekül az alkohol fogságából, és ehhez egy thai szigetre utazik relaxálni. A férfi küzdelmeit a leszokással utastársa dokumentálja, miközben megelevenedik előttünk a thai szigetecske különös élete.


Fábián Janka - Az angyalos ház és más történetek

Hoppá, csak nem még egy kortárs magyar? De bizony. És most egy vallomás: valamilyen különös okból kifolyólag még nem olvastam Fábián Jankát, de merem feltételezni, hogy nem véletlenül ennyire népszerű. Valójában már szemezek vele egy ideje, és Az angyalos ház nagyon szimpatikus történetnek tűnik, úgyhogy úgy döntöttem, itt és most eljött az ideje Fábián Jankának, és csak remélni merem, hogy nem okoz majd csalódást. 


Colm Tóibín - Brooklyn

Na kérem, ezt a könyvet eme poszton megírásának időpontjában már be is fejeztem, így a legnyugodtabb szívvel tudom maximálisan ajánlani, számomra ugyanis hatalmas pozitív csalódást jelentett, pikk-pakk beszippantott az '50-es évekbeli Brooklyn világa, és az ott boldogulni igyekvő fiatal ír lány, Eilis története. Érdekes, elgondolkoztató, lebilincselő, ugyanakkor meglehetősen megosztó regény, amelyről hamarosan részletesen is olvashattok a blogon.


Tittel Kinga - Mesélő Budapest

Most komolyan, mennyire jópofa és aranyos már ez a könyv? Bár állítólag ez egy gyerekkönyv, én sokkal inkább azt mondanám, hogy ez egy tényleg minden korosztály számára ideális könyvecske (tudjátok, mint ahogy a társasjátékokon szokták írni, hogy 0-99 éves korig, ami mellesleg micsoda diszkrimináció már a 99+-os korosztállyal szemben) a csodálatos Budapest történetéről, titkairól, csodáiról. Én a magam részéről világéletemben Budapesten éltem, de mégis úgy érzem, hogy rengeteg új információval gazdagodhatok a könyv által, bár egyelőre még csak belelapozgattam, de nagyon tetszik, amit látok. Az illusztrációk pedig igazán szemet gyönyörködtetőek, azt hiszem, ez a darab igazi dísze lesz a könyvespolcomnak. 


David Grossman - Egy ló besétál a bárba

Grossman könyvéről onnan hallottam először, hogy idén eme meglehetősen furcsa, ám jópofa címet kapott könyve nyerte a Man Booker-díjat. A regény voltaképp egy stand-up komikus színpadi őrlődését mutatja be, engem pedig nagyon izgat, Grossman ezt hogyan tudja átadni, hogy ennyire elnyerte az olvasók szívét.


Michael Cunningham - Az órák

És akkor jöjjön egy többszörös díjnyertes regény, amely a Faulkner-díj mellett a rangos Pulitzer-díjat is elnyerte. Mostanában próbálom magam rávenni, hogy minél több valóban "értékes" könyvet olvassak, hátha emberileg több leszek tőlük, és azt kell mondjam, hogy nem egy rossz irány beépíteni ilyesmiket is az olvasmányaim közé, ugyanis vannak ám hiányosságaim rendesen, amiket szeretnék pótolni. Az órák nem egy új megjelenés egyébként, '98-ban jelent meg eredetileg, de nálunk ebben a szép új kiadásban idén a Jaffa Kiadó adta ki ismét. Ilyen trükkös-duplaborítós megoldás egyébként, nagyon kis tetszetős élőben. A regény egyébként három nő sorsának alakulását mutatja be, amelynek különlegessége, hogy mindhárman más korban és más helyen élnek, na meg persze különböző problémákkal igyekeznek megküzdeni.


Krähling Edit (szerk.) - Árnyékban éles fény vagy

Válogatásom végére pedig egy kakukktojással készültem, ugyanis az Árnyékban éles fény vagy nem egy regény, hanem voltaképp egy album, amely a Radnóti házaspár életét mutatja be, sok-sok fotón keresztül. Az album igencsak igényesen van elkészítve, igazi időutazás belelapozni, képes elvarázsolni az embert, és mindenféle nosztalgikus érzéseket előcsalogatni. 


További ötletek:
(linkhez katt a képre)

Margaret Atwood: A szolgálólány meséje Lauren Fern Watt: Egy kutya bakancslistája Hyeonseo Lee – David John: A lány hét névvel
Ötvös Anna: Lola könyve Irvine Welsh: Trainspotting Szabó Magda: Az ajtó
Timur Vermes: Nézd, ki van itt Salman Rushdie: Talpa alatt a föld Hendrik Groen: Lesz ez még így se


Ezennel az ajánlóm végére értünk, érdemes még szétnézni az akcióban részt vevő könyvek között - én képes vagyok teljesen belemerülni a könyvválogatásba -, ugyanis szuper darabokat lehet kifogni. Az akció már csak augusztus 31-ig tart!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése