2017/02/06

Könyves helyek #Eindhoven

Egyáltalán nem terveztem ilyen posztot írni, de végül úgy döntöttem, hogy miért is ne? Szóval volt szerencsém ellátogatni Hollandiába, azon belül Eindhovenbe, amely egy nagyjából kétszázezres lakosú városka Észak-Brabant tartományban. Amit tudni kell róla, hogy hála a Wizz Air-nek időnként meglehetősen olcsó repjegyeket lehet kifogni, nagyjából így kerültem én is oda. Nem egy Amsterdam, de megvan a maga bája, sokkal átláthatóbb, és azért itt sincs hiány a tipikus holland dolgokból...

Bár nem volt kifejezetten tervben, végül úgy alakult, hogy két szuper könyves helyet sikerült felfedezni Eindhovenben, amelyeket szeretnék most bemutatni, és egyúttal ajánlani - ha ugyanis erre járnátok (érdemes), akkor minden könyvszerető számára igazi élményt jelenthetnek.



De Bibliotheek Eindhoven

Eindhoven könyvtárában számomra az tetszett leginkább, hogy teljes mértékben kifejezi a városka szellemiségét. Nem túl nagy, teljesen átlátható, mégis csodaszép, egyedi, igényes, és annyira élhető. A belépés teljesen ingyenes, nem szükséges olvasójegyet sem váltani, és azon kívül, hogy nagyon kis jópofa olvasósarkokat alakítottak ki, beljebb a könyvtár kellős közepén egy iszonyatosan hangulatos kávézócska is helyet kapott. Azt meg gondolom külön mondanom sem kell, hogy a könyvtár épülete előtt halmokban állnak (többnyire lelakatolatlanul) a biciklik.











Boekhandel Van Piere

A Boekhandel Van Piere egy ugyancsak nagyonholland hangulatú hely, méghozzá egyfajta fúziója könyvesboltnak és kávézónak. A földszinten és a galérián könyvek és könyves ajándéktárgyak kaptak helyet (például Penguin Books vászontáskák is), míg ha egy szinttel lejjebb ereszkedünk, akkor egy baromi hangulatos kávézóba futunk. Ez hasonló jellegű, mint a Librikben található Frei Cafék, de valahogy kevésbé van elválasztva - mondjuk úgy, jobban benne van a könyvek sűrűjében. Mellesleg nem csak látványos a hely, hanem emellett elképesztően finom kávékat is lehet itt kapni. 






További érdekesség, hogy szerte a városban több helyen megtalálhatóak egyfajta zsebkönyvféleségek, amelyek tényleg zsebkönyv-méretűek - nagyjából akkora helyet foglalnak, mint egy pakli kártya -, és fektetve kell olvasni őket. Bevallom, én még ilyennel nem találkoztam, számomra újdonság volt, de nekem nagyon tetszett, bár nem tudom, hogy olvasási élmény szempontjából mennyire jó ötlet (angolul sajnos nem találtam, hollandul pedig még nem tudok) - az viszont kétségtelen, hogy praktikus és tökre jópofa dolog.

a holland Herman Koch Nyaraló úszómedencével c. regényének zsebkönyv változata

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése