2019/01/13

Az elvetemült sorozatgyilkos újabb kalandjai ✦ J.D. Barker: Az ötödik áldozat


(Bocs a morbid címért.) Wow, wow – és wow! Aki olvasta J.D. Barker elvetemült pszicho-thriller sorozatának első részét (A negyedik majom), az minden bizonnyal tűkön ülve várta a folytatást. Így voltam ezzel én is, így elképesztő hévvel vetettem bele magam Az ötödik áldozatba, hiszen a léc igen magasan volt. De vajon a folytatás hozta-e az első kötet színvonalát, vagy esetleg felül is múlta azt?

AZT KELL MONDJAM, SZÁMOMRA A FOLYTATÁS MÉG AZ ELSŐ RÉSZNÉL IS ÜTŐSEBB ÉS MÉÉÉG PÖRGŐSEBB LETT! KIS TÚLZÁSSAL ÉLVE PILLANATOK ALATT ELOLVASTAM AZ 500+ OLDALT, MERT SZÓ SZERINT KÉPTELEN VOLTAM LETENNI.
Bár kellett egy kis idő mire visszarázódtam a történetbe, onnantól kezdve, hogy végre helyretettem magamban, hogy ki kicsoda, hol is tartottunk, mi a szitu, már nem volt megállás. J.D. Barker tényleg mestere a feszültség fokozásának – és a beteg sztorik kitalálásának.


Annyit azért itt megjegyeznék, hogy az ilyen függővéges-folytatásos sorozatok esetében – amelyeknél erősen kapcsolódik a sztori a korábbi kötetekhez -, tök jó lenne a könyv elejére elhelyezni egy kis „emlékeztetőt”, ami segít feleleveníteni az olvasónak, hogy mi is történt a korábbi rész(ek)ben, hiszen nem minden esetben közvetlenül egymás után olvassuk ezeket a köteteket (főleg, ha még várni kell a megjelenésére).
Szóval spoilerezésbe még véletlenül sem szeretnék bocsátkozni, így a cselekményről nem is mondok semmit, lényegében ott folytatódik a sztori, ahol A negyedik majom véget ért.
BARKER STÍLUSA EGYRE KIFORROTTABB ÉS SZERETHETŐBB. ÉN KIFEJEZETTEN KEDVELEM AZ ILYEN RÖVIDEBB FEJEZETEKET, ÍGY TÉNYLEG SOKKAL NEHEZEBB LERAKNI AZ ADOTT KÖNYVET, HISZ MINDIG BENNÜNK VAN, HOGY CSAK MÉG EGY FEJEZETET, HISZEN OLYAN KIS RÖVIDEK.
Ilyenkor van az, hogy az ember ránéz az órára, este 10 óra, olvas csak még néhány fejezetet, és hopp, mire újra az órára nézünk, megállapítjuk, hogy hajnali 1 van, és mindjárt kelni kell, de nem baj, még ilyenkor sem rakjuk le, mert tudnunk KELL. Valahogy így volt velem és Az ötödik áldozattal...


AKI OLVASTA AZ ELSŐ RÉSZT, EGÉSZ BIZTOS NEM FOG CSALÓDNI, AKI PEDIG ELVETEMÜLT THRILLER RAJONGÓKÉNT EZT MÉG VALAMI REJTÉLYES OKNÁL FOGVA NEM TETTE MEG, ANNAK SZÍVBŐL TUDOM AJÁNLANI.
„Aki lehúz néhány évet a börtönben, bármire képes, még akkor is, ha a kertvárosban nőtt fel.”
4.5/5

➯ Még több könyves tartalomért kövess INSTAGRAMon és FACEBOOKon is! 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése