2019/02/13

Szabó Magda rajongóknak kötelező ✦ Gurul a sok-sok pillanat

Íme: az első fotóalbum a blogon. Vajon gondoltam-e volna, hogy a könyvet végiglapozgatva lényegében ugyanúgy egy élettörténet rajzolódik ki előttem, mintha csak szöveges formában olvastam volna mindezt? A kötet ugyanis részletesen, időrendi sorrendben mutatja be a közkedvelt írónő egész életét: pici korától elkezdve haláláig.


A TASI GÉZA ÉS JOLSVAI JÚLIA ÁLTAL ÖSSZEÁLLÍTOTT KÖNYVET LAPOZGATVA PEDIG EGYRE TÖBB RÉSZLETET ISMERÜNK MEG SZABÓ MAGDA ÉLETÉBŐL, MIKÖZBEN A RÉGEBBI KOROK HANGULATA IS ÁTJÁRJA AZ EMBERT.
Én speciel eleve kifejezetten szeretek régi fotókat nézegetni, annyival természetesebbnek, spontánabbnak és őszintébbnek hatnak, mint napjainkban a beállított szelfik és agyonfilterezett képek tömkelege.


Rengeteg kisebb-nagyobb érdekesség derül ki Szabó Magdáról és családjáról, picit úgy érzi az ember, mintha szinte titokban lesné meg az írónő életét. Minden egyes fotón megannyi érzelmet fedezhetünk fel Szabó Magda szemében, amely tökéletesen bemutatja azt a klisét, hogy bizony, a szem valóban a lélek tükre. És mint tudjuk, minden közhely mögött van (nem kevés) igazság.
A KÖTETBEN KIZÁRÓLAG FEKETE-FEHÉR KÉPEK KAPTAK HELYET, AMINEK ÉN SPECIEL NAGYON ÖRÜLÖK. ÚGY GONDOLOM, AZ EMBERI ÉRZELMEKET ÉS GESZTUSOKAT SOKKAL HATÁSOSABBAN LEHET MEGJELENÍTENI ÍGY, MINT SZÍNES (VAGY UTÓLAG SZÍNEZETT) FOTÓKON. MINTHA LECSUPASZÍTANÁNK MINDEN FELESLEGES RÉSZLETET, ÉS CSAK A LÉNYEG MARADNA MEG.
A könyvet feltétlenül ajánlanám az írónő rajongóinak, ugyanakkor nem csak nekik lehet érdekes. Én annak ellenére, hogy nem vagyok Szabó Magda rajongója, is kifejezetten örömmel lapoztam végig az albumot.
RENDKÍVÜL ÉRDEKES ÉLMÉNY VOLT VÉGIGKÖVETNI EGY EGÉSZ – NEM MINDENNAPI – ÉLETET KIZÁRÓLAG FOTÓKON KERESZTÜL. AZT HISZEM, ERRE IS MONDHATJUK, HOGY EGYFAJTA OLVASMÁNYÉLMÉNY – A SZÓ ELVONT ÉRTELMÉBEN.

4/5

➯ Még több könyves tartalomért kövess INSTAGRAMon és FACEBOOKon is! 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése